Etický kodex a pravidla
Listopad 13th, 2016Etické zásady
-
Práce pracovníků je založena na dodržování lidských práv, principech demokracie a křesťanských zásadách a v souladu s etickým kodexem zaměstnanců
-
Pracovník přistupuje ke všem klientům stějně a bez jakýchkoliv předsudků či diskriminace.
-
Pracovník respektuje právo každého jedince na seberealizaci do té míry, aby současně nedocházelo k omezení takového práva druhých osob.
-
Pracovník naslouchá dětem a respektuje jejich názor.
-
Pracovník spolupracuje s klientem na principu partnerství.
-
Pracovník musí dávat přednost své profesionální odpovědnosti před svými soukromými zájmy. Služby, které poskytuje, musí být na nejvyšší odborné úrovni.
-
Pracovník při své práci prioritně vychází z dlouhodobého zájmu o blaho dítěte svěřeného do náhradní rodinné péče. Primárním klientem je dítě posuzované v rámci rodiny.
Pravidla etického chování
Ve vztahu ke klientovi
-
Pracovník doprovází své klienty k vědomí vlastní odpovědnosti. Jedná tak, aby chránil důstojnost a lidská práva svých klientů.
-
Pracovník pomáhá se stejným úsilím a bez jakékoliv formy diskriminace všem klientům.
-
Pracovník chrání klientovo právo na soukromí. Během návštěvy domácnosti pracovník nechodí po bytě bez dovolení. Pracovník nekontroluje a nehodnotí materiální vybavení rodiny.
-
Pracovník respektuje důvěrnost sdělení. Data a informace požaduje s ohledem na potřebnost při zajištění služeb, které mají být klientovi poskytnuty. Žádnou informaci o klientovi neposkytne bez jeho souhlasu. Umožňuje klientům nahlížet do osobní dokumentace
Ve vztahu ke svému zaměstnavateli
-
Pracovník odpovědně plní své povinnosti, vyplývající ze závazku ke svému zaměstnavateli a které vyplývají z pracovní smlouvy a nebo dohody.
Ve vztahu ke svým kolegům
-
Pracovník respektuje znalosti a zkušenosti svých kolegů a ostatních odborných pracovníků. Vykonává a rozšiřuje spolupráci s nimi a tím zvyšuje kvalitu nabízených doprovodných služeb.
-
Respektuje rozdíly v názorech a praktické činnosti kolegů, ostatních odborných a dobrovolných pracovníků.
-
Kritické připomínky k nim vyjadřuje na vhodném místě a vhodným způsobem, na prvním místě vždy s daným kolegou a v případě nevyřešení s nadřízeným pracovníkem.